از معروف‌ ترین پوشش می‌ توان به گلیم اشاره داشت. گلیم نوعی بافت صاف است که هیچ پرزی ندارد. در حال حاضر استفاده از گلیم بسیار زیاد شده است و طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. گلیم پشمی قرمز از زیباترین و سنتی ترین انواع گلیم ها است که برای خرید آن به صورت عمده، شما می توانید در هر نقطه از کشور اقدام نمایید و با پرداخت کم ترین هزینه به بهترین نمونه از گلیم دست یابید.

خرید گلیم پشمی قرمز به صورت عمده

مهم ترین مشخصه گلیم پشمی مرینوس

مهم ترین مشخصه گلیم پشمی مرینوس گلیم که محصولی دست بافته است از حیوانات اهلی برای تولید آن استفاده شده است و جایگزین فرش می‌ شود. گلیم دستبافتی مرینوس از تار و پود درست می‌شود. هر منطقه از ایران طرح مختص به خود را تولید می‌کند، اما ممکن است علاوه بر فرش از گلیم برای کارهای دیگری استفاده شود، به عنوان مثال در بین عشایر از آن به عنوان نمکدان، جل اسب و نوار چادر استفاده می‌شود.

می‌ توان گفت که این نمونه از گلیم در آسیای مرکزی، شرق اروپا و شمال آفریقا که پرورش بز و گوسفند و شتر در آن مناطق بسیار زیاد است، بافته می‌ شود. مردمان ترکمن، ترک، عرب و قفقاز دستبافته گلیم را تولید می‌ کنند و از آن در موارد بسیاری استفاده دارند.

بسیاری از افراد هستند که فکر می‌کنند گلیم زیلو یا جاجیم فرقی ندارد، اما گلیم فرشی است که از بافتن پود بر تارهایی که بر دار افراشته تنیده شده است، بافته می‌شود و برای تولید آن از دستگاهی نظیر ماسوره استفاده نمی‌ شود، در حالی که در ذیلو یا جاجیم از ماسوره استفاده می شود.

گلیم نوعی زیرانداز دستی است که برای تولید آن از ابریشم، پشم گوسفند یا دیگر چهارپایان اهلی استفاده می شود. معمولاً از گلیم برای پوشاندن زمین، دیوار یا رو اندازی برای حیوانات باربر استفاده شده که امروز در خانه های شهری به عنوان محصولی مدرن استفاده می‌ شود.

 رنگ های گلیم هم سنتی گیاهی است، ولی گاهی برای زیبایی بیشتر و یا کنده شدن رنگ ها آن را با چای و پوست گردو شستشو می‌دهد عشایر و بافندگان در اندازه‌گیری هیچگونه محدودیتی ندارند و می‌توانند با توجه به نیاز خود گره را در اندازه کوچک و بزرگ ببافند.

فروش گلیم پشمی قرمز به صورت عمده

فروش گلیم پشمی قرمز به صورت عمده به دلیل استقبال بسیار زیادی که از این محصول شده است، فروش گلیم پشمی امری رایج است و افراد در هر نقطه از کشور تمایل به استفاده از آن دارند.

با این وجود خرید گلیم پشمی  بسیار راحت شده است، چرا که عرضه کننده در این زمینه به خوبی خدمات‌ رسانی می‌ کند و افراد می‌ توانند در هر تعداد و به صورت عمده، گلیم مد نظر خود را تهیه نمایند. با خرید به صورت عمده افراد می‌ توانند خرید خود را به صرفه‌ تر نمایند، چرا که مستقیماً با تولید کننده معامله خود را انجام داده‌ اند و دست واسطه از معامله حذف شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *