گلیم و قالی بافی، یکی از هنر های اصیل و سنتی مردم ایران زمین است که توانسته نظر تمام جهانیان را به خود جلب کند و نام ایران را در دنیا پرآوازه ساخته است. امروزه، این هنر، تاثیر زیادی در رشد اقتصادی کشور داشته است. خرید مستقیم گلیم سوزنی، از بهترین فروشنده ها، با نرخ بسیار مقرون به صرفه و سود اندک انجام می شود و مشتریان می توانند با هر توان مالی، این محصول را خریداری کنند.

خریدمستقیم گلیم سوزنی از بهترین فروشنده

آشنایی با انواع گلیم ورنی

آشنایی با انواع گلیم ورنی حتما تا به حال بارها نام دست بافته های مختلف ایرانی، مانند گلیم را شنیده اید و ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که فرق گلیم با فرش یا قالی در چه چیزی است؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید به این نکته اشاره کنیم که گلیم، در اصل نوعی فرش است که در سطح آن هیچ پرز یا کرکی دیده نمی شود، ضخامت کمتری دارد و خیلی سبک تر است و به همین دلیل راحت تر جابه جا می شود.

گلیم ها، بر اساس نوع بافت و نقشی که در آن ها به کار رفته است، نام های متعددی دازند. یکی از انواع گلیم ها، ورنی نام دارد. بافت این نوع گلیم در مناطق مختلفی از ایران از جمله: آذربایجان شرقی، اردبیل، خوزستان، سیرجان، قوچان و خراسان مرسوم است و در هر منطقه به یک نام معروف می باشد. حال ما قصد داریم که به چند مورد از انواع گلیم های ورنی اشاره کرده و شما را با آن ها آشنا سازیم:

  1. ورنی با پود پشمی: تار و پود های نازک این نوع گلیم، از الیاف پنبه ای تشکیل شده است؛ اما پود های اصلی آن که نقش گلیم را ایجاد می کنند، نخ های پشمی رنگ آمیزی شده هستند.
  2. ورنی های نخ ابریشمی: در این مدل از گلیم ها، پود نازک را با نخ های پنبه ای می پیچند و برای تارها و پود اصلی گلیم، از نخ های ابریشمی اصل استفاده می کنند، که باعث زیبایی و لطافت گلیم می شود.
  3. گلیم ورنی ابریشم و پشم: در بافت این گلیم ها، بر اساس خواست و سلیقه افراد، در زمان ایجاد طرح و نقش های گلیم، به صورت ترکیبی از نخ های پشمی و ابریشمی در کنار هم استفاده می شود. تار نازک گلیم، پشمی است و پود نازک آن هم پنبه ای می باشد و از این رو، ترکیبی از سه نوع نخ مختلف بوده و ممکن است به صورت خورجین، کیف و فرش به مصرف کننده ها ارائه گردد. این نوع گلیم، معمولا به شکل یک زیر انداز نه چندان بزرگ تولید می شود.

مقایسه گلیم سوزنی با انواع گلیم

گلیم بافی، هنری است که بیشتر در بین اقوام عشایر که زندگی کوچ نشینی داشته و دائما در حال جابجایی هستند، رواج دارد. این آثار هنری، انواع گوناگونی دارند که در دو دسته بندی کلی جای می گیرند و این دو گروه با هم تفاوت های بسیاری در شکل، طرح و بافت دارند که در این قسمت به معرفی آن ها خواهیم پرداخت:

  • گلیم های ساده، محصولاتی هستند که در آن ها از یک طرح یا الگوی ساده برای بافت استفاده می شود و از یک تار و یک پود تشکیل شده اند. این گلیم ها را اصطلاحا دورو می نامند؛ زیرا، قسمت پشت و روی آن ها کاملا یک شکل است و می توان از هر دو سمت آن ها استفاده کرد.
  • گلیم های سوزنی، به محصولاتی گفته می شود که در آن ها علاوه بر تار و پود معمولی، از یک پود اضافه دیگر هم استفاده می شود؛ این پود، که از خامه های رنگ شده تشکیل می شود، پود اصلی نام دارد و به ایجاد نقش ها و طرح های گلیم کمک می کند؛ بدین معنی که، پیچاندن آن به دور تارها، گل های گلیم را ایجاد می کند.

در گلیم های سوزنی، پود های اضافه را در پشت گلیم رها می کنند و آزاد می گذارند؛ از این رو، هر دو طرف آن ها یک شکل نیست و از طرف پشت این محصولات نمی توان استفاده کرد، اما این مزیت را دارند، که ضخامت و استحکام بیشتری نسبت به انواع گلیم ساده دارند و به همین دلیل هم، دوام آن ها خیلی بیشتر است. جنس نخ های به کار رفته در این محصولات، بسیار طبیعی است و از الیاف مصنوعی در بافت این نوع گلیم استفاده نمی شود، که می تواند از مهم ترین مزیت های این نوع گلیم باشد.

بررسی کیفی گلیم سوزنی

بررسی کیفی گلیم سوزنی زمانی که قصد خرید گلیم سوزنی را دارید، باید بتوانید کیفیت این محصول را به دقت مورد بررسی قرار دهید؛ زیرا، این محصول، از نرخ قابل توجهی برخوردار است و به همین دلیل هم برخی از فروشنده ها برای کسب سود بیشتر، اقدام به فروش محصولات تقلبی به جای اصل می کنند و اگر شما به عنوان خریدار گلیم، نتوانید محصول درجه یک را شناسایی کنید، ضرر مالی زیادی را متحمل می شوید؛ پس با ما همراه باشید تا با برخی از خصوصیات کیفی این محصول آشنا شوید:

  1. یکی از نشانه های مرغوبیت یک گلیم سوزنی، این است که از ثبات رنگی زیادی برخوردار باشد و فقط زمانی این مسئله ممکن می شود که در رنگ آمیزی نخ ها یا خامه ها، از رنگ های گیاهی استفاده شده باشد. برای اینکه ثبات رنگی گلیم را تست کنید، می توانید یک پارچه نمدار را روی سطح آن بکشید و بعد بررسی کنید که رنگی می شود یا نه.
  2. دومین نشانه کیفیت این محصول این است، که الیاف به کار رفته در بافت آن، صد در صد طبیعی باشند. حال ممکن است این الیاف، گیاهی یا حیوانی باشند، مثل: پنبه، ابریشم، پشم و موی حیوانات؛ اما نباید مصنوعی باشند و یکی از بهترین راه ها برای تست این مسئله این است، که یکی از نخ های گلیم را با کبریت بسوزانید و به بوی آن دقت کنید.
  3. ضمن اینکه، میزان تراکم بافت و انسجام یک گلیم هم می تواند نشانه ای از مرغوبیت آن باشد؛ هر چه بافت ها و پود های گلیم به هم نردیک تر، متراکم تر و بیشتر باشند، مسلما کیفیت این محصول بالاتر می رود و بر مقاومت و دوام آن افزوده می شود. برای تست این ویژگی، بهتر است که یک قسمت از گلیم را با دست خود از دو طرف بکشید و ببینید که گلیم کش می آید یا نه.
  4. وزن یک گلیم نیز می تواند نشان دهنده کیفیت محصول باشد؛ مثلا، هر چه یک گلیم منسجم، وزن سبک تری داشته باشد، نشانه استفاده از نخ های باکیفیت تر و محکم تر در بافت آن است.
  5. معمولا در گلیم های دستباف، ابعاد کمی غیر استاندارد است یا طرح های بافته شده در آن ممکن است، کاملا قرینه نباشند و این مسئله نشانه کیفیت و اصل بودن محصول است.

عامل اصلی در تعیین قیمت گلیم

فروشنده های گلیم و فرش، برای تعیین کردن قیمت این محصولات هنری، به نکات مختلفی توجه می کنند که ما در این بخش تصمیم داریم که چند مورد از آن ها را به اختصار خدمت شما عزیزان بیان کنیم و شما را با اصول قیمت گذاری این محصولات هنری آشنا سازیم، پس لطفا این مطلب را تا انتها دنبال نمایید:

  1. یکی از نکات قیمت گذاری این محصول، توجه به طرح و نقش بافته شده، بر روی آن است. هر منطقه از کشور ما، یک نقش به خصوص برای بافت گلیم دارند و هر یک از این نقوش نیز، با نرخ متفاوتی در بازار عرضه می شوند.
  2. دومین فاکتور، برای قیمت گذاری انواع گلیم، این است که به ابعاد این محصولات توجه شود؛ بر این اساس، هر چه گلیم بزرگتر باشد، نرخ بالاتری دارد.
  3. سومین عامل، برای تعیین نرخ فروش این محصول، توجه کردن به تعداد رنگ های به کار رفته، در بافت آن و نوع این رنگ ها می باشد. به عنوان مثال، گلیم هایی که از رنگ های طبیعی برخوردارند، نرخ بیشتری دارند.
  4. عامل چهارم برای تعیین قیمت گلیم ها، توجه به میزان ضخامت، تراکم و کیفیت بافت آن ها است و هر چه یک گلیم بافت منسجم تری داشته باشد، قیمت بیشتری هم خواهد داشت.
  5. ضمن اینکه این محصولات، با توجه به جنس الیاف به کار رفته در بافتشان قیمت گذاری می گردند. برای مثال، گلیم های ابریشمی نسبت به دیگر انواع گلیم، گران تر هستند.
  6. نوع بافت گلیم هم، باعث تفاوت قیمت آن خواهد شد؛ مثلا گلیم ساده، سوزنی، خمسه و شیریکی‌پیچ، هر یک قیمت های متفاوتی دارند.

مرجع پخش گلیم سوزنی تبریز مرغوب در بازار ایران

مرجع پخش گلیم سوزنی تبریز مرغوب در بازار ایران شهر تبریز واقع در استان آذربایجان شرقی، یکی از مناطق اصلی بافت گلیم سوزنی مرغوب در ایران به شمار می رود و محصولات این منطقه از محبوبیت زیادی در بین مصرف کننده ها برخوردار هستند، از این رو، این گلیم ها توسط مراجع پخش عمده و در حجم خیلی زیاد از کارگاه های بافندگی خریداری شده و برای فروش، در تمام نقاط کشور توزیع می گردند تا به دست مردم برسند.

این مراجع، برای عرضه هر چه بهتر و سریع تر این محصولات در تمام نقاط ایران، از روش های مختلفی استفاده می کنند تا بتوانند نیاز تمام مصرف کننده ها را تامین نمایند. یکی از راه های رایج برای خرید و فروش گلیم این است، که به صورت حضوری در فروشگاه ها و مراکز خرید این محصول، حاضر شوید و کالای مورد نظر خود را خریداری کنید.

راه حل دوم، برای عرضه این دست بافته های ارزشمند، استفاده از درگاه های اینترنتی است. این سایت ها، باعث می شوند که مردم بتوانند به راحتی از تمام نقاط کشور، محصول مورد نظر را سفارش داده و آن را به وسیله پیک یا پست، در جلوی درب منزل تحویل بگیرند و به این ترتیب، دیگر نیازی به مراجعه کردن به محل فروش محصول ندارند و خرید راحت تری را تجربه می کنند.

همانطور که می بینید خرید آنلاین گلیم تبریز، از مرجع پخش اصلی آن، بسیار راحت تر و سریع تر صورت می گیرد و ما نیز به همه شما توصیه می کنیم، که تا حد ممکن از این شیوه استفاده کنید.

صادرات گلیم سوزنی درجه یک به کشورهای همسایه

آثار هنری ارزشمند ایرانی مانند: گلیم بافی، گبه بافی، قالی بافی و … از شهرت فراوانی در تمام دنیا برخوردار هستند و بازار پر رونقی در کشور های مختلف، از جمله: کشورهای همسایه ایران، مناطق حوزه خلیج فارس و حتی اروپا دارند و از این رو، صادرات بین المللی این آثار به صورت گسترده، در سطح جهان صورت می گیرد و یک روش کسب درآمد بسیار عالی، برای تولید کنندگان و شرکت های معتبر صادراتی، به شمار می رود.

گلیم سوزنی درجه یک بافته شده در کشور، از محبوبیت زیادی میان کشور های مجاور و همسایه ایران برخوردار است و همه ساله، این محصول، با تعداد بسیار زیاد و عمده، به این مناطق ارسال می شود و با نرخ قابل توجهی به فروش می رسد. از جمله بازار های اصلی برای خرید و فروش این محصولات، می توان به کشور هایی نظیر ترکیه و عراق اشاره کرد که از فرهنگ شرقی مشابه با فرهنگ ایرانی بهره مند هستند.

عرضه محصول مورد نظر به این کشور ها، از طریق مرز زمینی و با هزینه بسیار کمتری نیز امکان پذیر است و همین مسئله، یکی از دلایل اصلی برای تمایل بیشتر تجار، در انجام مبادلات تجاری با این مناطق است. ضمن اینکه، هزینه مربوط به ترخیص کالا از گمرک نیز، در این نواحی کاهش پیدا می کند و از همه مهمتر اینکه، ارسال کالا به این مناطق به صورت مستقیم انجام می شود و نیازی به تغییر مقصد و جابجایی در کشور های مختلف نیست.

فروش فوق العاده گلیم سوزنی در انواع رنگ و طرح های زیبا

فروش فوق العاده گلیم سوزنی در انواع رنگ و طرح های زیبا تولید کننده های گلیم سوزنی، محصولات مختلف خود را با انواع رنگ ها و طرح های زیبا تولید می کنند و آن ها را به صورت یکجا، به مراکز اصلی پخش، توزیع می کنند تا از این طریق به عرضه و فروش محصولات خود، در سطح کشور مبادرت ورزند. این مراکز، گلیم ها را با تعیین قیمتی مقرون به صرفه و با تخفیف های فوق العاده، به فروش می رسانند؛ زیرا، این واحد های پخش، به صورت مستقیم، با تولیدی ها همکاری می کنند و به این ترتیب، موجب از میان برداشته شدن تمامی واسطه ها از بازار شده و محصولات مورد نظر را با کمترین میزان سود به فروش می رسانند و با این کار موجب کاهش نرخ تورم داخلی شده، سطح رضایت مندی مردم را افزایش می دهند و موجب افزایش قدرت خرید آن ها می شوند.

همچنین، این روش موجب می شود که تا حد زیادی، خرید و فروش این محصول رونق بیشتری داشته باشد و میزان درآمد زایی تولید کننده ها و فروشنده ها نیز بالاتر می رود؛ بنابراین، خرید و فروش مستقیم گلیم سوزنی، روشی هوشمندانه تر است و افراد بیشتری را به خرید این محصولات سوق می دهد.

9 دیدگاه

  • سلام …
    در مورد این محصول تاکنون و با این جزییات اطلاعاتی دریافت نکرده بودم … ارائه جزییات بیشتر در این زمینه می تواند در شفاف سازی کیفیت و فرایند تولید و بسته بندی و تنوع شبکه توزیع به بهترین شکل ممکن و در راستای اعتماد سازی در مصرف کننده، توسط این سایت در حال انجام است. بدیهی است که اعتبار تولید کننده با توجه به این موضوع بالا رفته و باعث میشه رقابت سالمی در جهت ارتقای کیفیت انجام بشه و بازار داخلی سکوی پرتاب صادرات و نام آوری تولیدکنندگاهن ایرانی در بازارهای بین المللی شود. امیدوارم با همین روند ادامه بدید.

  • سلام روز خوش خواستم ازتون تشکر کنم به خاطر کیفیت بالای محصولتون و این که خریدی که انجام دادم خیلی سریع به دستم رسید و قیمت خیلی خیلی مناسبی داشت، به همه عزیزان پیشنهاد می کنم برای خرید به این سایت مراجعه کنند تا خیالشون از خرید کالای معتبر راحت باشه

  • سلام وقت بخیر
    تار و پود های نازک این نوع گلیم، از الیاف پنبه ای تشکیل شده است؛ اما پود های اصلی آن که نقش گلیم را ایجاد می کنند، نخ های پشمی رنگ آمیزی شده هستند

  • سلام و وقت بخیر من از این سایت یه گلیم طرح سوزنی خریدم خیلی راضی بودم از کیفیتش و زیباییش پیشنهاد میکنم شما هم خرید کنید پشیمون نمیشید

  • این گلیم ها رو در کارگاه خودتون تهیه می کنید. یا از جای دیگه تهیه می کنید؟

  • خداقوت.
    ممنونم بابت معرفی انواع گلیم و توضیح درباره تفاوت گلیم سوزنی با سایر گلیم ها.
    تشکر از سایت خوبتون جهت تولید و فروش مستقیم گلیم سوزنی اصیل، با کیفیت و مرغوب.
    خرید از این سایت رو به همه پیشنهاد میکنم.

  • سلام کاتالوگ محصولات خود را برای من ارسال کنید باید از چه طریق از قیمت اطلاع پیدا کنم شما فقط به صورت عمده ثبت سفارش می کنید یا ثبت جزئی نیز قبول می کنید؟ تا چقدر سفارش عمده است؟

  • با عرض سلام
    برای خریده عمده چجوری باید اقدام کنم ؟
    تا چه اندازه خرید عمده حساب میشه ؟
    بار چند روزه به دستم میرسه ؟
    شما اقساطی هم کار میکنید ؟ اگر بله شرایط اقساطتون چطوریه ؟

  • سلام … دریافت نمونه از چه طریقی امکان پذیره و آیا در وب سایت برای این منظور راهکار یپیش بینی شده ؟ فرایند تحویل نمونه و در صورت لزوم ارجاع محصولاتی خارج ازکیفیت مورد نظر را به نحو مطلوب ارائه کنید. من مشتاقم که هر جه سریعتر این محصول رو تهیه کنم و اطمینان داشته باشم که در صورت خرید عمده و کاهش قیمت، با کیفیت همیشگی و ثابت در خرده فروشی به دستم برسه. ممنون از پاسخگوییتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *