خرید گلیم پشمی اردبیل، با کیفیت فوق العاده، از طریق مجموعه کوچ، این امکان را به مشتریان می‌دهد، تا علاوه بر خرید محصولی زیبا و با کیفیت، از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار گردند. کیفیت بالا و قیمت مناسب، مزایایی می باشند، که همیشه توجه علاقه مندان و خریداران را به خود جلب می‌نمایند.

خرید گلیم پشمی اردبیل با کیفیت فوق العاده

گلیم اردبیل در سایز های مختلف

گلیم اردبیل در سایز های مختلف گلیم اردبیل، در اندازه های مختلفی تولید می شود، که هر یک با توجه به ابعاد خود دارای کاربرد متفاوتی نیز می‌باشد. به طور مثال، از گلیم های سایز کوچک، عموما به عنوان جا نماز یا پادری استفاده می‌نمایند. به طور کلی، می توان گلیم ها را به 5 دسته تقسیم کرد. ما در ادامه این مقاله، به ذکر این پنج دسته و ویژگی های آن ها می‌پردازیم.

گلیم اردبیل کوچک: عرض این نوع گلیم، تقریبا 70 و طول آن تقریبا 100 سانتی متر می‌باشد. این نوع گلیم، تنها به عنوان جانماز و پادری کاربرد دارد؛ به همین دلیل در کارخانه‌های تولیدی، خط تولید زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهد.

گلیمچه اردبیل: ضرافت بافت این نوع گلیم، به دلیل ابعاد مناسب آن، بسیار بیشتر از گلیم هایی با اندازه‌های بزرگ می‌باشد. اندازه این نوع گلیم در بازار، بین 100 در 170 می‌باشد. در زمان های قدیم، بافت گلیمچه‌ها در بین عشایر بسیار مرسوم بوده است، چرا که وسیله ای برای درست کردن چادر شب بوده اند، اما امروزه با کمرنگ شدن زندگی عشایری، بافت این نوع گلیم‌ها نیز، کاهش پیدا کرده است.

گلیم اردبیل در سایز میانه: این نوع گلیم، بیشترین کاربرد را بین افراد داشته و به همین دلیل، این محصول، نسبت به دیگر فرش ها، دارای تعداد بیشتری می‌باشد و در گذشته، به عنوان فرش، از آن‌ها استفاده می‌کردند. اندازه تقریبی این نوع گلیم 160 در 240 می‌باشد.

گلیم اردبیل سایز بزرگ: این نوع گلیم نیز، مانند گلیم سایز میانه، از پر کاربرد ترین گلیم‌ها محسوب می‌شود، زیرا علاوه بر زندگی عشایری، در زندگی شهری نیز، به عنوان زیر انداز و رو انداز استفاده می‌شود. در زندگی عشایری، از این نوع گلیم، جهت بسته بندی اسباب و اثاثیه استفاده می‌کردند. ابعاد گلیم سایز بزرگ 180 در 270 می‌باشد.

گلیم اردبیل بلند: شاید برایتان جالب باشد، که بدانید، این نوع گلیم طولی به اندازه چهار متر و عرضی به اندازه دو متر دارد. در حال حاضر نیز، بیشترین کاربرد این محصول، در زندگی عشایرها به چشم می‌خورد، چرا که از آن، به عنوان رو انداز وسایل خود استفاده می‌کردند. شایان ذکر است، هر چه مساحت چادر عشایر بیشتر باشد، طول این نوع گلیم نیز افزایش می‌یابد؛ به همین دلیل ابعاد گلیم مورد استفاده در چادر خان ها، گاهی از شش متر نیز می گذشت.

راهنمای تشخیص بهترین نوع گلیم اردبیل

فرش و گلیم، زینت بخش هر منزلی می‌باشد، به همین علت، همواره خریداران، به دنبال تهیه بهترین و درجه یک‌ترین گلیم می‌باشند. در هنگام تهیه بهترین نوع گلیم اردبیل، باید به نکاتی توجه نمود، که در ادامه به ذکر چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

  1. نوع نخ به کار رفته در محصول
  2. تعداد تراکم و شانه گلیم اردبیل
  3. وزن گلیم

موارد ذکر شده در بالا، مهم ترین عوامل موثر بر کیفیت گلیم اردبیل می باشند. از این رو، با اطلاعات دقیق از این سه مورد، می‌توان خریدی آگاهانه را تجربه نمود.

نوع نخ به کار رفته در محصول: برای بررسی نخ گلیم اردبیل، باید عمده نخ به کار رفته در گلیم را بررسی کنیم. در واقع می توان گفت، بیشترین قسمت فرش، با استفاده از نخ پرز، بافته می‌شود و این موضوع، کیفیت گلیم فرش را تا حدود زیادی بالا می‌برد. نخ پرز، که به نخ خاب نیز معروف می باشد، دارای الیاف طبیعی و مرغوبی است، که در بالا بردن کیفیت نهایی گلیم فرش موثر می‌باشد.

از جمله ویژگی های نخ خاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عدم پرزدهی در حین بافت و استفاده از گلیم
  2. داشتن قابلیت بالا در رنگ پذیری
  3. براق و درخشان بودن الیاف نخ
  4. عدم ایجاد حساسیت در افراد
  5. نرم و لطیف بودن الیاف
  6. دوام و مقاومت بالا در برابر پاخوردگی
  7. عدم تغییر رنگ در برابر تابش نور خورشید

تعداد تراکم و شانه گلیم اردبیل: بیشترین تراکمی که می توان برای گلیم اردبیل در نظر گرفت، از نظر عرض 330 شانه و از نظر طول 600 شانه می باشد. البته لازم به ذکر است، تراکم بالای فرش، علاوه بر زیبایی و ظرافت بافتی که به گلیم می دهد، باعث ایجاد مقاومت بیشتر آن، در مقابل پاخوردگی، ساییدگی و همچنین گذر زمان می شود. به بیانی دیگر، می‌توان گفت، تعداد شانه‌ها در زیبایی و ظرافت فرش و تعداد تراکم در کیفیت و دوام آن موثر می باشند. از این رو، هنگام انتخاب فرش، باید به تعداد تراکم و شانه های فرش، دقت لازم را به عمل آورد.

راه های تشخیص درست تراکم‌های طولی و عرضی فرش به شرح زیر می باشند:

به تعداد گره های به کار رفته در بافت گلیم، تراکم و شانه گلیم گفته می شود. اول از همه این نکته را در نظر داشته باشید، برای شمارش بهتر شانه ها، از قسمت پشت گلیم شروع به شمارش کنید. در هر متر از عرض گلیم 300 گره و در هر متر از طول گلیم باید 600 گره وجود داشته باشد.

وزن گلیم اردبیل: به طور کلی می توان گفت، گلیم های بافته شده یک متری، وزنی معادل یک کیلو دارند. در واقع با افزایش وزن گلیم، دوام و ماندگاری آن نیز افزایش می‌یابد. به بیانی ساده تر بهتر است بگوییم، با افزایش نخ های به کار رفته در گلیم، تعداد تراکم گلیم نیز بیشتر شده و در نتبجه تمام این عوامل، باعث افزایش وزن و استحکام گلیم خواهد شد. بنابراین در حین خرید گلیم، به وزن آن توجه نمایبد، چرا که رابطه ای مستقیم با کیفیت محصول دارد.

صفرتا صد صادرات گلیم اردبیل

صفرتا صد صادرات گلیم اردبیل صادرات گلیم اردبیل نیز، مانند هر محصول دیگری، نیاز به رعایت دستورالعمل ها و قوانین خاصی دارد، تا به بهترین شکل انجام شود. از این رو جهت آگاهی از مراحل صادرات انواع گلیم اردبیل به سایر کشور‌ها، تا آخر این مطلب، با ما همراه باشید.

شناخت بازار جهانی و سلیقه کشور وارد کننده: انتخاب بازار هدف، به پارامتر های مختلفی، از جمله تعرفه گمرگ کشور وارد کننده، دستورالعمل های گمرکی کشور مقصد، مقدار تقاضای محصول، نحوه بارگیری و ارسال به کشور وارد کننده، میزان سود دریافتی از هر قلم محصول و غیره بستگی دارد. بعد از انتخاب بازار مناسب، زمان جذب مشتری به وسیله تبلیغات فرا می‌رسد.

انجام مذاکره بین طرفین صادر کننده و وارد کننده: صادراتی که سود معقولی را برای صادر کننده و خریدار محصول به وجود آورد، مستلزم انجام یک سری مذاکرات می‌باشد. صادر کننده، باید در حین مذاکرات، قیمتی را به خریدار پیشنهاد دهد، که وی مشتاق به خرید محصول گردد. علاوه بر این، ممکن است، مشتری مجددا، به خرید محصول در آینده نیز، اقدام کند.

انعقاد قرارداد بین صادر کننده و خریدار: بعد از طی کردن شرایط و رسیدن به توافق، بین صادر کننده و خریدار، قراردادی منعقد می‌گردد. جزئیات این قرارداد شامل مشخصات گلیم از قبیل: سایز، نوع، رنگ و نحوه پرداخت مبلغ آن می‌باشد.

بسته بندی گلیم اردبیل: بسته بندی مناسب محصولات صادراتی، امری بسیار با اهمیت می‌باشد، چرا که علاوه بر حفظ کیفیت محصول تا رسیدن به مقصد، این فرایند، در واقع نوعی تبلیغات نیز تلقی می گردد. علاوه بر این، بسته بندی باید از نظر خریدار و مامور گمرک مورد تایید قرار گیرد.

اخذ مجوز های صادرات: انجام امور صادرات، نیازمند داشتن مدارکی می‌باشد، که به شرح زیر هستند:

گواهی بازرگانی

فاکتور تقسیم بندی (در صورتی که چند نوع گلیم صادر شود)

دریافت مجوز استاندارد

کارت بازرسی

شناسه کالا

ارسال کالا به گمرک: پس از طی کردن تمام مراحل بالا، نوبت به فرستادن گلیم اردبیل به کمرگ، جهت ارسال به کشور مورد نظر می‌رسد.

بررسی کیفی تار و پود گلیم پشمی اردبیل

در بین تار و پود استفاده شده در بافت گلیم ابریشم، وجود الیاف پشمی، یکی از مهم ترین مسائل به شمار می‌رود. تحقیقات انجام شده در این مورد، نشان می‌دهد، بیش از 60 درصد پشم گوسفندانی که در ایران پرورش می یابند، جهت تولید تار و پود گلیم ها و برای بافت انواع پشمی آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایا قابل توجه گلیم های بافته شده از تار و پود پشمی شامل: دوام گلیم، درخشندگی بافت فرش، بهبود انواع درد‌ها، بهبود عملکرد قلب و گردش خون و غیره می باشند. در رابطه با تولید تار و پود پشمی، باید به نکاتی توجه نمود، که در ادامه به ذکر آن‌ها می پردازیم:

  1. بهتر است در تهیه تار و پود پشمی از پشم گوسفندان پرورش یافته در مناطق کوهستانی، که دارای شرایط جوی معتدل می باشند استفاده شود.
  2. پشم های سفید، گزینه مناسب تری در تولید تار و پود پشمی می‌باشند، چرا که پشم های سفید در مقایسه با دیگر پشم ها، از قابلیت رنگ پذیری بیشتری برخوردار هستند.
  3. باید دقت شود، تا از پشم های چیده شده در فصل بهار استفاده شود، چرا که پشم‌های این فصل نسبت به پشم‌های فصل زمستان و یا پاییز، از نرمی و لطافت بیشتری برخوردار هستند.
  4. عدم وجود هر گونه ناخالصی و ذرات خارجی در پشم ها، بر کیفیت نهایی تار و پود تولید شده موثر می‌باشد، بنابراین باید توجه کرد، تا پشم های تولید شده با شستشوی درست و اصولی از هر گونه چربی، فضولات حیوانی، شن و ماسه پاک شوند.

مرجع پخش گلیم پشمی اردبیل در متنوع ترین طرح ها

مرجع پخش گلیم پشمی اردبیل در متنوع ترین طرح ها پخش گلیم پشمی اردبیل، در متنوع ترین طرح ها و با ارزان ترین قیمت در مجموعه کوچ، باعث شده تا توجه افراد زیادی در سراسر کشور به این محصول زیبا جلب شود. قیمت نازل و مقرون به صرفه این محصول، نه به دلیل کیفیت پایین کالا، بلکه به علت پخش مستقیم از تولید کننده به مصرف کننده می باشد.

پخش انواع گلیم پشمی اردبیل، توسط مراکز پخشی که در سطح کشور پراکنده شده اند، انجام می پذیرد و باعث شده، تا دسترسی خریداران به این محصول بسیار آسان و در کمترین زمان ممکن انجام گیرد.

مجموعه کوچ، با توجه به شرایط اقتصادی سال های اخیر کشور عزیزمان، سعی دارد، تا گلیم پشمی اردبیل را با شرایط و تخفیفات ویژه و هم چنین، نازل ترین قیمت به دست هم وطنان عزیز خود برساند. از این رو، اگر قصد خرید این محصول را دارید، می‌توانید همین حالا، از طریق راه های ارتباطی درج شده در صفحه فروش، محصول مورد نظرتان را در حجم دلخواه سفارش دهید. نزدیک ترین مرکز پخش به آدرس نوشته شده توسط شما، این محصول را در کوتاه ترین زمان ممکن به شما تحویل خواهد داد.

برترین عرضه کننده گلیم پشمی اردبیل به تمام نقاط کشور

مجموعه کوچ، از نظر مشتریان خود، با سال ها سابقه در زمینه عرضه گلیم اردبیل، به عنوان برترین عرضه کننده گلیم پشمی اردبیل به تمام نقاط کشور، شناخته شده است. دلیل این امر، عرضه محصولی با کیفیت و مقرون به صرفه می‌باشد، که سبب جلب توجه افراد زیادی شده است.

علاوه بر این، ارائه شرایط ویژه در عرضه گلیم پشمی اردبیل، مانند قرار دادن تخفیفات شگفت انگیز، باعث شده دسترسی خریداران در اقصی نقاط کشور به این محصول، بسیار آسان تر شود.

مجموعه کوچ به عنوان عرضه کننده گلیم پشمی اردبیل، همواره در تلاش است، تا این محصول را در بالا ترین کیفیت به مشتریان خود عرضه کند، چرا که با سال ها تجربه در این زمینه، به خوبی آگاه می‌باشد، بزرگ ترین سرمایه هر تاجر و تولید کننده ای رضایت و اعتماد مشتریان می باشد و به همین دلیل با ارتقای کیفیت محصولات خود، سعی در حفظ این سرمایه گران بها دارد.

سفارش عمده گلیم پشمی اردبیل با مناسب ترین قیمت

سفارش عمده گلیم پشمی اردبیل با مناسب ترین قیمت با سفارش عمده گلیم پشمی اردبیل، از طریق مجموعه کوچ، این محصول را با مناسب ترین قیمت درب منزل خود تحویل بگیرید. سفارش عمده، یکی از روش های خرید می باشد، که باعث می شود خریدار، محصول را با نازل ترین قیمت تهیه نماید. به همین دلیل، امروزه، روش سفارش عمده از محبوبیت بالایی در بین خریداران برخوردار می باشد.

جهت سفارش عمده گلیم اردبیل، می‌توانید به نزدیک ترین مراکز پخش فعال، مراجعه نموده و پس از مشاهده محصول، اقدام به سفارش کالا در حجم دلخواه خود نمایید. علاوه بر این، مجموعه کوچ با در نظر گرفتن مشغله افراد، ترافیک، آلودگی، دوری از مراکز پخش و هزینه های جانبی برای رسیدن به مقصد، اقدام به ایجاد فروشگاه اینترنتی نموده است، تا افراد بتوانند به راحتی این محصول را تهیه نمایند. هدف ما در این مجموعه، کسب رضایت حداکثری مشتریان محترم می‌باشد.

فروشگاه اینترنتی مجموعه کوچ، گلیم فرش های متنوعی را جهت فروش در وب سایت خود قرار داده است و این موضوع باعث شده، تا خریداران قدرت انتخاب بیشتری متناسب با سلیقه خود داشته باشند. گلیم های محبوب علاقمندان به این صنعت در سرتاسر ایران، در این فروشگاه نیز موجود می‌باشد. از جمله گلیم‌های پرطرفدار، می‌توان به گلیم قشقایی، گلیم فرش هرسین، گلیم فرش شاهسون، گلیم فرش فارس، گلیم فرش لری و دیگر موارد اشاره نمود.

4 دیدگاه

  • سلام … متنوع سازی محصول می تونه سهم بازار رو افزایش بده و باعث کاهش قیمت بشه.شما در این زمینه بسیار خوب عمل کردید.افزایش سهم بازار در گرو سلیقه ها و ترجیحات متغیر مشتریان در بازار هست و باید در این زمینه از رقبا پیشی بگیرید تا مصرف کننده نهایی دغدغه ای انتخاب برند رو نداشته باشه. این روند مستلزم اینه که که سودآوری لازم برای سرمایه گذاری و افزایش خطوط تولید رو فراهم بشه و در این صورت از خروج ناگهانی از بازار و مخدوش شدن چهره و اعتبارتولید کننده جلوگیری کنه. امیدوارم به همین روند ادامه بدید و نیازهای مشتری رو پیش از ظهورش کشف کنید و رقبا رو با این ابزار از میدان رقابت خارج کنید.

  • سلام خسته نباشید
    هر چه مساحت چادر عشایر بیشتر باشد، طول این نوع گلیم نیز افزایش می‌یابد؛ به همین دلیل ابعاد گلیم مورد استفاده در چادر خان ها، گاهی از شش متر نیز می گذشت.

  • با سلام، وقت بخیر و خداقوت.
    راهنمایی مفیدی درباره تشخیص گلیم مرغوب اراٸه کردید، ممنون.
    تشکر از سایت خوبتون جهت فروش گلیم پشمی اردبیل با کیفیت و زیبا.
    خرید از این سایت رو توصیه میکنم.
    لطفا قیمت و نحوه سفارش رو هم اعلام کنید.

  • سلام اگر محصول مجموعه ی شما را عمده سفارش بدهم میشه که اقساطی پرداخت کنم؟ لطفا سریعا پاسخگو باشید و بار چگونه و در چند روزه کاری تحویل می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *